Welkom bij VAM!

VAM (Stichting Vrouwen en Arbeidsmarkt) is een organisatie van vrouwen, voor vrouwen. Onze missie: bijdragen tot emancipatie van vrouwen, roldoorbreking van de seksen en verwezenlijking van economische zelfstandigheid in het bijzonder van vrouwen. Aan de basis van ons werk ligt onze expertise op het gebied van vrouwenvakscholing.

Op deze website leest u ondermeer over onze projecten. Via www.wijzoekenvriendinnen.nl blijft u op de hoogte van ons Vrouwenvakscholingsproject in Mali (foto). VAM werkt altijd nauw samen met lokale partners, helpt organisaties versterken en draagt haar kennis en expertise over. VAM is lid van Women for Water Partnership en Butterfly Efect NGO coalition en neemt actief deel aan activiteiten van het Partnership in ontwikkelingslanden en op het gebied van lobbying voor de vrouwen én waterzaak! VAM is een Erkend Goed Doel en lid van Partin, de brancheorganisatie voor kleinschalige Particuliere Initiatieven en het Maili platform van NWP.

8 oktober 2017
Jaarverslagen 2017 on-line

21 januari 2017
Opleiding bouw eco-toiletten in Bandiagara

In Bandiagara volgen een groep vrouwen de opleiding voor de bouw van eco-toiletten. Zij hebben begin januari 2017 het theoretisch deel van de opleiding afgesloten. Eind januari 2017 start het practische deel van de opleiding.

6 november 2016
Realisatie Empowerment centrum voor jonge kansarme vrouwen project Suriname dichterbij!

Tot onze vreugde, stemde PUM in met het ondersteunen van de verdere ontwikkeling van het projectplan door een van de experts van PUM. De expert missie vindt plaats in oktober 2016.

Dit voorjaar tekenden Stichting Sharing the Load, Stichting Agrarische Vrouwen en Stichting Vrouw en ArbeidsMarkt (VAM) een samenwerkingsovereenkomst voor het opzetten van een Empowerment centrum voor jonge kansarme vrouwen in het district Commewijne te Suriname.

6 november 2016
Nieuwe stappen gezet in Mali

Marie-Antoinette de Veth, Stichting VAM, bracht in september j.l. een bezoek Mali om de voortgang van het vrouwenvakschool project te bespreken met alle lokale partners.

Vanwege de onveiligheid in Bandiagara besloot VAM op advies van de NL. Ambassade in Bamako onze missie te verplaatsen naar de hoofdstad. De bedoeling van het bezoek was om samen met de directie van de Vrouwenvakschool, Djeneba Minta,  de voorzitter van Tuma Barama, Amadou Ouologuem  en de aannemer Yousouf Minta 4 projecten in de planning te zetten en een uitvoeringsplan te maken.

30 mei 2016
Handboek vrouwenvakscholing

In 1994 werd door het Landelijk Bureau Vrouwenvakscholen het Handboek Vrouwenvakscholing uitgegeven. In de afgelopen periode is het handboek geactualiseerd naar deze tijd en vertaald in het Frans en er is een Surinaamse versie.

30 mei 2016
Vrienden en vriendinnen gezocht!

Stichting VAM en stichting Djenné zoeken vriendinnen en vrienden. Zij bouwden namelijk een Vrouwenvakschool in Bandiagara, een stadje in Mali. Maar voor niets gaat de zon op en zij kunnen nog best wat financiële steun gebruiken, bijv. voor de werkplaatsen en uitbreiding van goede water & sanitatie voorzieningen. Word jij vriend of vriendin voor 35 euro per jaar?

16 maart 2014

Onze jaarverslagen staan on-line evenals ons aangeaste privacy rgelement.

Pagina uitprinten | Terug | Home