klik hier voor openen  Actueel

VAM is een organisatie van vrouwen, voor vrouwen. De stichting richt zich primair op vrouwen omdat zij gelooft in ontwikkeling van en door vrouwen. Als je investeert in vrouwen, wordt iedereen daar uiteindelijk beter van. Het is als een steen in een vijver gooien: na de grote plons rimpelt het water zachtjes steeds verder. Laten we samen voor vele ‘rimpelingen’ in het water zorgen.

Learn4work

VAM participeert in het Learn4work netwerk van Edukans. Op dit moment is VAM niet direct betrokken bij een project, maar draagt bij met advies en als lid van de evaluatie commissie.

Learn4work richt zich op verbetering van kwaliteit van beroepsonderwijs en verbeterde toegang tot beroepsonderwijs in Afrika. Het programma is van start gegaan in 2008. In juni 2012 heeft het Ministerie van Buitenlandse Zaken opnieuw bijna 5 Miljoen euro beschikbaar gesteld voor voortzetting van het Learn4Work programma tot en met december 2016. Edukans zal ook in deze tweede fase penvoerder zijn van het programma.

EVC en Portfolio trainingen

VAM is verzorgt desgewenst trainingen voor/ over inzetbaarheid van EVC (eerder verworven competenties) en het maken van een portfolio (als hulpmiddel voor bepaling van opleidingsbehoefte en toegangsmogelijkheden tot de arbeidsmarkt).

Advies voor ontwikkeling van kort-durend beroepsonderwijs op maat.

VAM heeft deskundigheid in huis en draagt bij aan de ontwikkeling van op maat gesneden cursussen voor vrouwen. VAM assisteert daarbij zowel in ontwikkelingslanden als in Nederland.

Laatste bewerking: 30 mei 2016 | Pagina uitprinten | Terug | Home